مقاله

انواع روشهای پاکسازی صورت در منزل

روشهای پاکسازی صورت فروشگاه آنلاین ریش تراش

پاکسازی پوست به از بین بردن سلولهای مرده و آلودگی ها از سطح پوست گفته می شود. شما با پاکسازی پوست می توانید سلامت ، طراوت و شادابی را به پوست خود هدیه دهید. همچنین بدلیل حذف چربیها و آلودگیها از سطح پوست امکان بروز جوش و آکنه در پوست به حداقل می رسد. پاکسازی پوست صورت از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که اغلب افراد به زیبایی صورت خود اهمیت می دهند و هزینه های زیادی بابت آن انجام می دهند.

از آنجا که هزینه خدمات زیبایی و پاکسازی پوست در مراکز زیبایی برای برخی افراد مقرون به صرفه نیست قصد داریم شما را با انواع روشهای پاکسازی صورت در منزل آشنا کنیم. فروشگاه آنلاین ریش تراش عرضه کننده لوازم زیبایی، آرایشی و بهداشتی از قبیل انواع برسهای پاکسازی صورت شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند.

چرا به پاکسازی پوست صورت نیاز داریم؟

پوست انسان دارای چند لایه است که غدد چربی در لایه های زیرین پوست قرار دارند. این غدد چربی برای محافظت پوست از خشکی چربی ترشح می کنند که از مجراهای باریک پوست به سطح راه پیدا می کند. چنانچه این منافذ در اثر آلودگیهایی بسته شوند امکان بروز آکنه و جوش روی پوست فراهم می شود.

پاکسازی پوست صورت موجب می شود که این آلودگی ها و از جمله سلولهای مرده از روی پوست برداشته شود تا مجراهای چربی باز شوند. در این صورت شما پوستی شاداب و سالم خواهید داشت. در ادامه به چند نمونه از روشهای پاکسازی صورت در منزل اشاره می کنیم.

روشهای پاکسازی صورت لایه برداری در منزل

اقداماتی که قبل از پاکسازی صورت در منزل باید انجام دهیم

قبل از شروع به پاکسازی صورت لازم است اقداماتی را انجام دهیم که برای همه انواع پاکسازی صورت لازم و ضروری است. این اقدامات عبارتند از :

شستشوی صورت : مهمترین قدم برای پاکسازی صورت شستشوی صحیح آن است. اغلب خانم ها از انواع کرم ها و لوازم آرایشی روی پوست خود استفاده می کنند که موجب بسته شدن منافذ پوستشان می شود. لازم است قبل از انجام هر کدام از روشهای پاکسازی صورت ابتدا نسبت به شستشوی پوست صورت اقدام کنید. اگر روی صورت خود آرایش دارید ابتدا با پاک کننده آرایشی (شیر پاک کن) پوست را تمیز کنید.

سپس با ژل شستشوی صورت و یا شوینده های کرمی بسته به نوع پوست خود (چرب، متوسط یا خشک) اقدام به شستن صورت کنید. بهتر است با آب ولرم شستشوی صورت را انجام دهید و سپس با حوله ای تمیز بصورت ضربه های آهسته آب اضافه پوست را بگیرید.

آماده کردن مواد لازم جهت پاکسازی صورت : برای پاکسازی صورت شما به بخور آب ، ماسک های طبیعی و لایه بردارها نیاز دارید. پس باید نسبت به تهیه مواد لازم برای این کار از قبل اقدام کنید.

روشهای پاکسازی صورت با استفاده از مواد طبیعی

انواع روشهای پاکسازی صورت در منزل

همانطور که گفتیم برای پاکسازی پوست صورت روشهای گوناگونی وجود دارد که در اینجا به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم :

پاکسازی صورت با بخور آب

اگر شما به طور مرتب و اصولی از بخور آب داغ استفاده کنید می توانید منافذ پوستی که مسدود شده اند را باز کرده و آلودگیهای آن را رفع کنید. برای این کار لازم است قوری یا ظرف کوچک فلزی را از آب پر کرده و روی اجاق قرار دهید تا آب کاملا به جوش بیاید. پس از به جوش آمدن آب آن را روی سطح صافی قرار دهید و صورت خود را با فاصله مناسب از ظرف قرار دهید. بهتر است حوله ای روی سر خود بکشید تا از متفرق شدن بخار جلوگیری کنید. لازم است حدود 15 دقیقه در این حالت بمانید تا کاملا احساس خیس شدن صورت را داشته باشید. پس از طی شدن این مدت صورت خود را خشک کرده و از کرم مرطوب کننده برای حفظ رطوبت پوست خود استفاده کنید. این روش حداقل دو بار در هفته باید تکرار شود تا اثرات خود را داشته باشد.

پاکسازی پوست صورت با لیموترش

لیموترش دارای اسید سیتریک است که بعنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کند. خصوصا افرادی که از چرب بودن پوست خود شکایت دارند این نوع پاکسازی به آنها توصیه می شود. لیموترش موجب باز شدن منافذ و از بین رفتن چربیهای اضافه پوست می شود. تنها کافیست آب لیموترش تازه را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد با آب ولرم بشویید. مانند روش قبل پس از شستشوی صورت با حوله تمیز صورت را خشک کرده و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر لازم است یک روز در میان این کار را تکرار کنید.

روشهای پاکسازی صورت با لیمو ترش

پاکسازی صورت با شکر

شکر بعنوان لایه برداری طبیعی شناخته می شود که در دسترس همه قرار دارد. تنها کافیست 2 قاشق شکر را پودر کرده و با مقدار کمی آب لیموی تازه و آب مخلوطی خمیری درست کنید. از این خمیر می توانید برای هر نقطه از پوست که نیاز دارید لایه برداری شود استفاده کنید. خمیر باید به صورت دورانی به مدت 5 دقیقه روی پوست ماساژ داده شود. پس از گذشت 5 دقیقه صورت را با آب سرد شسته و با حوله نرم و تمیز خشک شود. کرم مرطوب کننده پس از خشک کردن پوست فراموش نشود. برای اینکه نتیجه بهتری از این پاکسازی بگیرید بهتر است هفته یک بار آن را تکرار کنید.

پاکسازی پوست با عسل

عسل ماده ای طبیعی است که خواص گوناگونی برای بدن ما دارد. عسل نه تنها می تواند به پاکسازی منافذ باز پوست کمک کند بلکه موجب آبرسانی پوست، تنظیم و تعدیل ترشح غدد چربی موجود در پوست و بستن منافذ باز پوست شود. برای پاکسازی صورت یک قاشق عسل را روی پوست مالیده و ده دقیقه زمان دهید. پس از آن پوست را با آب ولرم شستشو دهید و خشک کنید. از این ماسک می توانید 1 تا 2 مرتبه در هفته استفاده کنید.

پاکسازی پوست صورت با سفیده تخم مرغ

خواص سفیده تخم مرغ بر روی پوست بر کسی پوشیده نیست چرا که مواد مغذی موجود در این ماده به قدری زیاد است که شما با یک بار استفاده به سرعت متوجه اثرات آن روی پوست خود می شوید. برای پاکسازی صورت با سفیده تخم مرغ کافیست سفیده را به قدری بزنید تا کف کند. سپس بهتر است 10 دقیقه در یخچال بماند و بعد با مقداری آب لیموترش تازه ترکیب شده و روی پوست مالیده شود. پس از خشک شدن این ماسک روی پوست آن را با آب ولرم شستشو داده و خشک کنید. استفاده از کرم مرطوب کننده نیز همیشه پس از هر بار لایه برداری و پاکسازی پوست لازم است. از این ماسک هم هفته ای یک یا دو بار می توانید استفاده کنید.

پاکسازی صورت با جوش شیرین

جوش شیرین ماده ای عالی و لایه برداری طبیعی برای زدودن سلولهای مرده و پاکسازی منافذ باز پوست می شود. همین طور جوش شیرین PH پوست را تعدیل کرده و شادابی و جوانی پوست را تضمین می کند. شما می توانید با 2 قاشق چایخوری از این ماده و یک قاشق آب خمیری لایه بردار درست کنید و با حرکت دورانی آن را روی پوست صورت خود بمالید. این ماسک لازم است 5 دقیقه روی پوست بماند و بعد با آب نیمه گرم شسته شود. از این ماسک هم هفته ای یک بار می توانید استفاده کنید.

برای مشاهده محصولات پاکسازی صورت فروشگاه آنلاین ریش تراش کلیک کنید. 

روشهای پاکسازی صورت با استفاده از برس پاکسازی

کلام آخر

در این مقاله با انواع روشهای پاکسازی صورت در منزل آشنا شدیم. لازم به ذکر است که استفاده از برس های مخصوص شستشوی صورت می تواند به شما در پاکسازی صورت خود کمک شایانی کند. فروشگاه آنلاین ریش تراش عرضه کننده انواع برس پاکسازی صورت است که شما با تهیه آن می توانید با سرعت و کیفیت بیشتری به شستشوی صورت و پاکسازی منافذ پوست خود بپردازید.

از این برسها اغلب در مراکز زیبایی و آرایشگاهها برای پاکسازی پوست استفاده می شود که شما با تهیه آن می توانید در منزل اقدام به پاکسازی صورت خود با هزینه ای مقرون به صرفه تر بپردازید. برای مشاهده مدل های مختلف برس پاکسازی صورت به دسته بندی مراقبت از پوست سایت مراجعه نمایید.

فروشگاه آنلاین ریش تراش

فروشگاه آنلاین ریش تراش عرضه کننده انواع ریش تراش ، سشوار ، ماشین اصلاح ، مسواک برقی و سایر لوازم آرایشی بهداشتی با کیفیت و برندهای معتبر می باشد . برای آشنایی بیشتر با انواع ریش تراش های براون و خرید این محصولات می توانید از فروشگاه آنلاین ریش تراش ایران دیدن کنید و یا با شماره تلفن 02166737691 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *