مقاله

تیغ و ژیلت یا ماشین اصلاح برقی؟

تیغ و ژیلت یا ماشین اصلاح برقی فروشگاه آنلاین ریش تراش

شما آقای عزیز برای اصلاح صورت تیغ و ژیلت یا ماشین اصلاح برقی ، کدام را انتخاب می کنید؟

از دیرباز اصلاح صورت آقایان یکی از مسایل مهمی بوده که بشر را درگیر خود کرده است..رشد سریع ریش ها و بیماری ها و آلودگی آن همیشه باعث میشده که انسان های نخستین سعی در برداشتن آن کنند. در زمانهای دور بشر زمانی که یاد گرفت از ابزار برای راحت تر شدن زندگی خود استفاده نماید ، یکی از ابزاری که ساخت تا صورت خود را به آسانی اصلاح کند سنگهایی بودند که بسیار تیز بودند و می توانست موهای سر و ریش های خود را کوتاه نماید.

پس از آن با پیشرفت ابزارسازی در بشر، ابزارهایی تولید شد تا راحت تر بتواند این کار را انجام دهد. تیغ های اولیه بدست آمده نشان میدهد انسانها از زمان خیلی گذشته به ابزار برای کوتاه کردن روی آورده اند. با تکامل و ساخت وسایل ابتدا با تیغ های فلزی و سپس قیچی و تیغ های استیل توانست کار اصلاح را آسان نماید و در دوره معاصر و با انقلاب صنعتی توانست دستگاه های برقی را تولید کند تا با کمک برق و موتور اصلاح راحت تر صورت گیرد.

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که تیغ و ژیلت یا ماشین اصلاح برقی کدام بهتر است؟ در ادامه مطلب با فروشگاه آنلاین ریش تراش عرضه کننده انواع ریش تراش ، شیور ، ماشین اصلاح بدن ، اپیلیدی ، سشوار ، مسواک برقی و … همراه باشید تا به این پرسش شما پاسخ داده شود .

تاریخچه تولید تیغ های صورت و خودتراش های دستی

زمانی که هنوز انسانها نتوانسته بودند از نیروی برق و موتور استفاده کنند همه چیز به صورت مکانیکی و دستی انجام می شد. یکی از بهترین وسایل برای اصلاح صورت فلزاتی بودند که آنقدر آنها را تیز میکردند تا براحتی بتوانند موهای صورت را اصلاح کنند.

با پیشرفت تکنولوژی تیغ هایی ساخته شد که به باریکی یک تکه کاغذ بودند و برای استفاده نیاز به یک دسته داشتند تا بتوان از آن استفاده نمود . این تیغ ها و یا خودتراش ها در آن دوران یکی از بهترین و امن ترین وسایل برای اصلاح بودند و بدلیل کوچک بودن آن ها هم ارزان بودند و هم یکبار مصرف که باید پس از هر بار استفاده آنها را دور می ریختند.

یکی از مزیت های آنها تیز بودنشان بود که براحتی میتوانست صورت را اصلاح نماید. همچنین به دلیل کوچک و ارزان بودن همیشه در دسترس بود و نیازی نداشتید تا در مسافرت با خود یک بسته تیغ ببرید زیرا در همه جا فروخته می شد و راحت در دسترس بود. اما استفاده از این تیغ ها ضرر های بسیار و مشکلاتی داشت که به آنها اشاره خواهیم کرد.

مقاله پیشنهادی : بهترین ریش تراش برقی مردانه در سال 1402

آیا این ریش تراش ها را برای همه نوع صورتی میتوان استفاده نمود؟

بله استفاده از ریش تراش ها برای همه سنین و همه نوع صورتی قابل استفاده هستند اما باید در نظر داشته باشید که موقع خرید باید با توجه به نوع صورت خود و کمک فروشنده با تجربه ریش تراش مناسب را انتخاب کنید تا اصلاح صورت شما به آسانی و راحتی انجام گیرد.

چرا تیغ ها آسیب به پوست ما میزنند؟

تیغ ها بدلیل ارتباط مستقیمی که با پوست دارد و بسته به فشار دست شما میتواند یک لایه پوست را از روی صورت شما جدا نماید.

این امر باعث میشود تا با گذشت زمان و پس از چند سال پوست صورت شما زمخت و دارای چروک های بسیاری باشد و حتی در موارد باعث افتادگی پوست شود.

یکی دیگر از آسیب هایی که میتواند استفاده از تیغ برای صورت شما داشته باشد زخم هایی است که ممکن است بر اثر استفاده نادرست به صورت خود وارد کنید و این جای بریدگی ها روی صورت شما تا آخر عمر باقی بماند.

همچنین استفاده از تیغ ها برای چندین بار میتواند آلودگی را به پوست انتقال دهد و پوست صورت شما ممکن است با بریدگی و آلوده شدن ناحیه و عفونت دچار بدترین بیماری ها گردد.

یکی از دلایل انتخاب ریش تراش برقی بالا بودن آسیب بسیار زیاد تیغ به پوست میباشد که این مورد باعث شد تا در جهان ریش تراش های برقی در سال 1900 اختراع و در سال 1931 به بازار عرضه گردنند و از آن روز تا بدین سال همواره در حال تکامل باشند.

تیغ های ژیلت هم ممکن است به پوست آسیب بزنند ؟

با این که تیغ های ژیلت ایمنی بهتری نسبت به تیغ های معمولی دارند اما باز هم بدلیل ارتباط مستقیم با پوست آسیب زننده هستند.

از چه سنی میتواند کار اصلاح صورت را انجام داد؟

اصلاح صورت یک مسئله شخصی بوده و شما میتوانید از سنین جوانی که موهای صورتتان رشد میکند کار اصلاح را انجام دهید .

اما باید در نظر داشته باشید که همیشه از روشی مطمئن که کمترین خطر را برای پوست صورت شما داشته باشد باید استفاده کنید.

ماشین های ریش تراش برای نوجوانان بهتر از تیغ میباشد زیرا استفاده راحت تر و ساده تری نسبت به تیغ دارد.

ریش تراش های برقی را چند بار میتوان استفاده نمود ؟

ریش تراش های برقی دستگاه هایی هستند که از اجزای مختلفی ساخته شده اند .

این ریش تراش ها دارای موتور و بدنه و تیغه های قابل تعویض میباشد .

این تیغه ها هر 18 ماه یکبار باید تعویض گردند .

همچنین میزان زمان استفاده از تیغه های دستگاه ریش تراش بستگی به نحوه استفاده دارد .

چگونه تیغه های ریش تراش را استریل نمایید ؟

ریش تراش های برقی یک وسیله شخصی هستند که هر فرد باید برای خودش را استفاده نماید و برای همین موضوع این دستگاه ها کاملا بهداشتی می باشند.

اما گاهی اوقات ممکن است شما بخواهید ریش هایتان را بلند بگذراید و این دستگاه به مدت طولانی استفاده نشود .

برای آموزش ضدعفونی کردن و استریل کردن این تیغها میتوانید به مقاله تمیز کردن تیغه های ریش تراش مراجعه نمایید.

اما به صورت خلاصه میتوانید از فوم های انتی باکتریال موجود در داروخانه ها استفاده نمایید و یا آب و الکل که درصد الکل خیلی کم باشد .همچنین دستگاه های ریش تراش برقی دارای محلول های ضد عفونی می باشند که میتوانید آنها را از مراکز مجاز خریداری نموده و استفاده نمایید.

تیغ و ژیلت یا ماشین اصلاح مضرات تیغ زدن صورت

مضرات استفاده از تیغ برای اصلاح صورت و بدن

  • تیغ اصلاح بدلیل ارتباط مستقیم با پوست صورت ممکن است صورت را بریده و باعث آلودگی و عفونت پوست صورت گردد.
  • یکی دیگر از ضررهای این تیغ ها این است که همراه با اصلاح صورت و بریدن موهای صورت یک لایه از روی پوست برداشته می شود و باعث پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک در آن می شود.
  • به دلیل تماس مستقیم با پوست نمی توان بصورت خشک از آن استفاده کرد. به همین دلیل برای اصلاح از فوم یا کف ریش استفاده می شود . البته هزینه این فوم ها و کف ها زیاد است و تهیه آن برای همه مقدور نیست.

برای حل معضل استفاده از کف و فوم در هنگام اصلاح ، تیغ هایی ساخته شد که لایه ای از صابون در کنار تیغه ها وجود داشت تا کار اصلاح راحت تر شود. یکی از اولین مارکهای معروف که به این روش تیغ اصلاح تولید کرد مارک ژیلت بود . شاید به همین دلیل هنوز هم بسیاری از افراد به انواع گوناگون تیغ اصلاح ژیلت می گویند حتی اگر سازنده آن شرکت دیگری باشد.

این خودتراش ها به صورت یک تیغ، دو تیغ، سه تیغ و پنج تیغ عرضه می شوند که کار اصلاح را سریع تر و بهتر انجام دهند. با وجود یک تکه صابون در بالای این تیغ ها اول صورت لیز می شود و بعد تیغ به سادگی حرکت می کند.

اما باز هم به دلیل ارتباط مستقیم تیغ ها با صورت برای پوست های حساس ، اصلاح صورت با خودتراش یا تیغ و ژیلت مناسب نیست و بعد از استفاده یا صورت ملتهب می شود و یا باعث آکنه و جوش در صورت می گردد.

تاریخچه تولید ریش تراش های برقی

اصلاح مو به آسانی مسواک زدن نیست. همه دارای ریش های یکسان نیستند و صورت هر فرد با دیگری متفاوت است . هیچ ابزار یا تکنیکی وجود ندارد که برای همه یکسان و مفید باشد. اگرچه ریش تراش های دستی سنتی معمولاً برای اصلاح کامل و تمیز روی افرادی که موهای صاف دارند بسیار مناسب است ، اما برای افرادی با صورت های حساس و موهای ضخیم و پر پشت این تیغ ها کاربرد چندانی ندارد. در اینجاست که ریش تراش های برقی وارد عرصه می شوند.

شما تصور کنید که صورتی حساس و یا پر از جوش دارید؛ برای اصلاح آن نمیتوانید از تیغ استفاده نمایید. چرا که اینکار باعث بریدگی و زخم شدن پوست صورت میشود در اینجاست که باید به فکر راه حلی مناسب بگردید که آسیب کمتری به پوست شما وارد شود.

ریش تراش های برقی با استفاده از طراحی خاص تیغه و محافظت شده در برابر پوست کار اصلاح را به آسانی انجام میدهند. در ریش تراش های برقی یک توری بین تیغه و پوست صورت قرار دارد که اجازه نمیدهد تا تیغ ها مستقیما با پوست صورت شما برخورد داشته باشد و آسیب به صورت شما برساند.

با دستیابی به تکنولوژی موتورهای برقی و بکارگیری آنها در سایزهای کوچک دستگاه هایی اختراع شد تا علاوه بر اصلاح راحت تر آسیب کمتری را به پوست وارد کند.  این ریش تراش ها با استفاده از یک موتور برقی به راحتی میتوانست در کمترین زمان ممکن صورت شما را اصلاح کند.

عملکرد این ریش تراش ها به این گونه است که یک تیغه با کمک قدرت موتور به صورت رفت و برگشت و سرعت بالا حرکت می کند. سپس برای اینکه با پوست تماس مستقیم نداشته باشد با کمک یک توری فلزی بسیار باریک تیغه از صورت فاصله می گیرد. توری به قدری نازک است که بعد از استفاده هیچ اثری از مو روی صورت باقی نمی ماند.

بعد از ریش تراش های فویلی یا خطی ریش تراش های چرخشی به وجود آمد که در آنها قدرت موتور باعث می شود تا یک تیغه بچرخد و صورت را اصلاح کند. بعدها این تک تیغه به دو یا سه تیغه تبدیل شد تا مساحت بیشتری را بتواند اصلاح نماید . اما بدلیل اصطکاک بالا با پوست باعث میشد تا پوست ملتهب گردد . در آن زمان سعی کردند تا این مشکل را برطرف کنند زیرا نمی شد از کف اصلاح و آب در حین اصلاح استفاده کرد چرا که موجب آسیب به دستگاه و برق گرفتگی می شد .

بعد از گذشت یک دهه ریش تراش های برقی ضد آب به بازار عرضه شد که می شد از آن ها با کمک کف اصلاح و یا زیر دوش حمام استفاده کرد تا کار اصلاح ساده تر صورت گیرد. امروزه با آپدیت کردن این دستگاه ها و بروز رسانی آنها توسط کمپانی ها، ریش تراش های پنج تیغ وجود دارند که کارایی دستگاه بسیار بالاست. در اینگونه ماشین تراش های برقی با یک بار کشیدن روی پوست اصلاح انجام می شود و نیاز با بازگشت مجدد روی آن نقطه برای اصلاح نیست.

بیشتر بخوانید : 11 نکته مهم اصلاح صورت مردانه 

تیغ و ژیلت یا ماشین اصلاح مزایای ماشین تراش برقی

تیغ و ژیلت یا ماشین اصلاح برقی؟

ریش تراش های برقی شاید در اولین نگاه قیمت بالاتری نسبت به تیغها و ژیلت های دستی داشته باشند اما باید بدانید که با خرید یکبار ریش تراش برقی خوب و مارک های معتبر مانند فیلیپس ، براون و پاناسونیک شما حداقل تا 5 سال نیاز به هزینه کردن برای اصلاح نخواهید داشت.

حال با دانستن برتری ریش تراش های برقی و تفاوت آن نسبت به تیغ های دستی امیدواریم اینبار که میخواهید صورت خود را اصلاح نمایید از بهترین ابزار که آسیب کمتری به صورت شما وارد کند استفاده نمایید .

ریش تراش های برقی نسبت به تیغ و ژیلت ها خطر کمتری برای پوست‌ صورت داشته و بهتر اصلاح می کنند. همچنین کار کردن با ریش‌ تراش‌ های برقی.بسیار راحت‌ تر است.و زمان استفاده از تیغ امکان دارد.پوست شما بریده و یا آسیب ببیند..در این زمان سوزش بسیار زیادی را در پوست صورت خود حس خواهید کرد.

در صورتی که استفاده کردن از ریش تراش دیگر موضوعاتی مانند بریدن و خراش دادن پوست شما را ندارد. همچنین بسیاری از افراد زمان استفاده کردن از تیغ امکان دارد به آن حساسیت داشته باشند و بعد از اصلاح صورت جوش‌ های بسیار بدی بزند. در صورتی‌ که استفاده از ریش تراش های برقی چنین مشکلی را ایجاد نمی‌ کند چرا که این دستگاه با صورت تماس مستقیم ندارد.

امروزه ریش تراش های برقی متنوعی در بازار وجود دارد که بسته به نوع کاربرد و کیفیت‌ شان قیمت‌ های متفاوتی دارند. ریش‌ تراش‌ های برقی دو نوع دارند که به اسم دوار و یا نوسانی می باشند.

مزیت بزرگ ریش تراش های برقی مدل های دوار انعطاف‌ پذیری آن است که به شما این اجازه را می‌ دهد در زمان اصلاح در تمامی جهت های صورت خود حرکت کنید. مدل های نوسانی معمولاً دارای تیغه های زیادی می باشند و همچنین وزن سبک‌ تری نیز دارند.

مزایای ریش‌ تراش‌ های برقی

بسیاری از ریش‌ تراش‌ های برقی بدون نیاز به پریز می باشند و به صورت شارژی هستند. به این صورت شما نیازی به این‌ که آن‌ ها را به برق وصل کنید ندارید. البته باید این موضوع را به شما تذکر دهیم که در زمان خرید ریش‌ تراش‌ های شارژی حتماً چک کنید که دارای شارژ شدن با سیم برق هم باشند.

تصور کنید در زمان اصلاح کردن صورت خود به یک دفعه شارژ ریش تراش تمام شود و یا شارژ آن از قبل کم بوده است. بدون آن که شما این موضوع را چک کنید شروع به اصلاح کردن صورت خود کرده‌ اید. اگر ریش تراش های برقی شما فاقد شارژ شدن با سیم باشد باید تا مدتی که دوباره شارژ شود صبر کنید.

اما اگر امکان شارژ شدن با سیم هم داشته باشد می‌ توانید به کار خود ادامه دهید. این موضوع ممکن است خیلی شما را اذیت نکند اما در بعضی از مواقع که این اتفاق می‌ افتد و شما عجله دارید کمبود وجود سیم شارژ را درک خواهید کرد.

یکی از مزیت‌ های ریش‌ تراش‌ های برقی استفاده کردن آن‌ها در زمان استحمام است. مدل‌ های جدید ریش‌ تراش‌ ها این امکان را به شما می دهند که بتوانید از آن‌ها در حمام هم استفاده کنید. در این مدل از ریش‌ تراش‌ های برقی شما می‌ توانید آن‌ ها را با شستشو هم تمیز نمایید چرا که در مقابل آب مقاوم هستند.

بسیاری از ریش‌ تراش‌ ها این امکان به شما می‌ دهند که به وسیله یک سری مخصوص که تریمر نام دارد خط ریش های خود را هم مرتب کنید. بنابراین در هنگام خرید توجه داشته باشید که ریش‌ تراش از این امکان برخوردار باشد.

فروشگاه آنلاین ریش تراش

فروشگاه آنلاین ریش تراش عرضه کننده انواع ریش تراش ، سشوار ، ماشین اصلاح ، مسواک برقی و سایر لوازم آرایشی بهداشتی با کیفیت و برندهای معتبر می باشد . برای آشنایی بیشتر با انواع ریش تراش های براون و خرید این محصولات می توانید از فروشگاه آنلاین ریش تراش ایران دیدن کنید و یا با شماره تلفن 02166737691 تماس بگیرید.

1 نظر در “تیغ و ژیلت یا ماشین اصلاح برقی؟

  1. علی گفت:

    سلام تیغ ژیلت یا ماشین اصلاح کدام بهتر هست برای صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *